Klager

Det er vigtigt for os, at vi lever op til vores kunders forventninger, og at hver eneste kunde føler sig godt behandlet. Er du ikke tilfreds med den behandling, du har fået hos os, får du her et overblik over, hvilke muligheder du har for at klage.

Vi ønsker tilfredse kunder

Vores mål er altid at give så reel og korrekt rådgivning som muligt. Det kan dog ikke undgås, at der indimellem er uenighed om, hvad du som kunde er berettiget til eller kan forvente. Det kan være på grund af en fejl, men skyldes som oftest misforståelser eller uklar kommunikation, selvom vi bestræber os på at informere klart og tydeligt.

Kontakt først kundeservice eller skadeafdelingen

Hvis du som kunde ikke føler, du får, hvad der er aftalt, eller hvad du har krav på, skal du først kontakte skadeafdelingen eller det kundeservicecenter, som har behandlet din sag. På den måde kan vi få afklaret eventuelle misforståelser og sammen finde frem til en tilfredsstillende løsning.

Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, har du mulighed for at klage. Se hvordan herunder. 

Klagevejledning

Klage over vores afgørelse af din forsikringssag

For at vi kan finde din sag og behandle din klage hurtigt, er det en hjælp, hvis du:

Oplyser dit navn og dit kunde-, police- eller skadenummer.
Forklarer, hvad du klager over, og hvad du ønsker, vi skal gøre.
Vedhæfter en beskrivelse af sagen og eventuelle relevante dokumenter.

Du kan klage ved at sende os et brev, klage online eller skrive en mail med din klage og relevante bilag.

Klag online

Skriv til os

Klage over vores behandling af dine personoplysninger

Hvis du ønsker oplysninger om vores behandling af dine personoplysninger, eller at klage over behandling af dine personoplysninger, kan du skrive til vores databeskyttelsesrådgiver.

Bemærk, at vores databeskyttelsesrådgiver ikke kan svare på spørgsmål vedrørende din police eller skadesag. Hvis du har spørgsmål til enten en police eller en skadesag, skal du anvende kontaktoplysninger længere oppe på siden.

Forsikringsselskabet Privatsikring A/S
Att.: Databeskyttelsesrådgiver
Midtermolen 7
2100 København Ø

E-mail: dpo@privatsikring.dk

Hvis du fortsat ikke er tilfreds

Ankenævnet for Forsikring
Er du ikke tilfreds med det svar, du får på din klage, har du mulighed for at gå videre med din sag til Ankenævnet for Forsikring, som Privatsikring er tilsluttet.

Nævnet behandler klager over afgørelser vedrørende private forsikringer og pensioner, hvor du selv er kunde. Erhvervskunder, herunder landbrugskunder, kan også klage, hvis deres kundeforhold ikke adskiller sig væsentligt fra et privat kundeforhold.

Ankenævnet for Forsikring tager ikke stilling til afgørelser truffet af en anden persons forsikringsselskab, fx. ved et færdselsuheld, hvor en anden person har det fulde ansvar for uheldet.

Kontaktinformation
Ankenævnet for Forsikring
Østergade  18, 2.
1100 København K
Telefon: 33 15 89 00
Mail: ankeforsikring@ankeforsikring.dk
www.ankeforsikring.dk

Læs mere om processen og klag online hos Ankenævnet for Forsikring


Klagemuligheder ved køb af forsikring online
En klage over en forsikring købt hos os online via privatsikring.dk kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via forbrug.dk


Klager fra borgere bosat i andre EU-lande

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Når du indgiver en klage, skal du angive vores e-mailadresse: kundeklage@privatsikring.dk.
Indgiv din klage via EU-Kommissionens klageportal


Naturskaderådet

Naturskaderådet behandler klager over forsikringsselskabernes afgørelser om erstatning efter bekendtgørelse af lov om visse naturskader. 

Hvis du som skadelidt ikke er tilfreds med eller enig i vores afgørelse, kan du klage til Naturskaderådet. Det er et krav, at der klages til Naturskaderådet senest otte uger fra afgørelsens datering, og at du forinden skriftligt har henvendt dig til os og forsøgt at opnå en ændring af vores afgørelse. 

Naturskaderådet består af en uafhængig formand og repræsentanter fra kommuner, ministerier, forsikringsselskaber og Forbrugerrådet.Læs mere om klager til Naturskaderådet på naturskaderaadet.dk

Læs mere