Falske Facebook-profiler – eksempel 1
En kunde blev udsat for omfattende svindel via Facebook, hvor hendes profil blev overtaget af it-kriminelle, der overførte op mod 150.000 kr. via MobilePay og Apple-gavekort. Pengene blev sendt gennem venner videre til ukendte modtagere.
Sådan hjalp vi: Vi har hjulpet med spærring af MitID, politianmeldelse, lukning af telefonnummer og MobilePay, kontakt til banken, sikring af Facebook og WhatsApp og lukning af falske profiler .
Ansøgning om visum – eksempel 2
En kunde fik hjælp til at ansøge om visum til UK af en virksomhed, hun fandt på nettet og sendte personlige oplysninger til dem om sit pas, CPR-nummer, kreditkort og adresse. Hun fik aldrig noget svar fra dem.
Sådan hjalp vi: Vi har fået annoncerne fjernet fra Google og websitet lukket, hjulpet med at kræve pengene tilbage af banken og rådgivet om at beskyttelse af identitet og økonomi, hvis oplysningerne bliver misbrugt.