Cyberforsikring

Få hjælp fra it-eksperter, hvis du oplever noget ubehageligt online

Når du er Pluskunde hos os, har du cyberforsikring inkluderet for 0 kr. Den giver dig og din familie fri adgang til it-eksperter og hjælper jer med at færdes sikkert online.

Hurtig hjælp. Døgnet rundt
Hver dag bliver mere end 500 danskere udsat for it-kriminalitet online, og bagmændene bliver hele tiden mere udspekulerede. Derfor har du som Pluskunde inkluderet en cyberforsikring, som du og din familie kan få hjælp af døgnet rundt, hvis I oplever noget ubehageligt eller kriminelt online. 

Når du eller din familie kontakter cyberforsikringens hotline, taler I med en erfaren it-ekspert, der hjælper jer fra start til slut med at få overblik over situationen, håndtere sagen og begrænse konsekvenserne. 

Det kan fx være ved at lukke falske profiler, fjerne krænkende billeder, vurdere tvivlsomme mails og sikre jeres identitet efter misbrug. Det giver tryghed i hverdagen og ro på for hele familien, hvis det pludselig brænder på online.

Samarbejde med Østifterne for trivsel og tryghed

Vi tilbyder hjælp via cyberforsikringen i samarbejde med den uddelende forening Østifterne, som støtter aktiviteter inden for forebyggelse og sætter trivsel og omtanke på dagsordenen i Danmark.

Hos Privatsikring vil vi gerne hjælpe med at passe godt på dig og din familie gennem Forkant. Med Forkant fokuserer vi på forebyggelse og hjælper dig med at komme små og store uheld i forkøbet.

Sammen med bl.a. Østifterne arbejder vi på at skabe større sikkerhed i hverdagen og sikre, at du kan være på forkant med skaderne.

Sådan hjælper vi dig

Ring til cyberforsikringens hotline hos SAFEonNET på 33 60 05 55 døgnet rundt, hvis du oplever noget mistænkeligt, ubehageligt eller kriminelt på nettet.

Vil du vide mere?

Her finder du forskellige dokumenter, der vedrører vores cyberforsikring. Læs detaljerne om de forskellige dækninger i forsikringsbetingelserne eller produktinformationsdokumentet, som hurtigt giver dig et overblik og gør det nemt at sammenligne med andre cyberforsikringer.

Har du allerede din cyberforsikring hos os, kan du se dine betingelser på Mit Privatsikring, hvor du kan læse vilkår og betingelser for den aktuelle og præcise dækning.

Spørgsmål og svar

Hvem skal jeg ringe til, når jeg vil bruge cyberforsikringen?

Har du oplevet noget ubehageligt, krænkende eller kriminelt online og har brug for hjælp fra en it-ekspert, skal du kontakte SAFEonNET på 33 60 05 55. Her hjælper de dig med at få overblik, håndtere sagen og begrænse konsekvenserne.

Har du været udsat for noget kriminelt på nettet, skal du altid anmelde det til politiet.

Har du været ude for et strafbart identitetstyveri eller identitetsmisbrug, kan du kontakte Privatsikrings skadeafdeling på 70 11 17 07 for at få psykologhjælp og få udbetalt 2.000 kr., som du kan bruge til at lette hverdagen lidt.

Hvornår ophører min cyberforsikring?

Du skal være Pluskunde hos os for at have cyberforsikringen inkluderet. Hvis du opsiger en eller flere forsikringer, så du ikke længere er Pluskunde, stopper din cyberforsikring automatisk.

Hvem samarbejder I med om cyberforsikring?

Vi samarbejder med it-sikkerhedsspecialisterne SAFEonNET om cyberforsikringen. De har omfattende erfaring med at beskytte virksomheder og privatpersoner  mod digital chikane, krænkelser og uønsket omtale online.

Når du ringer til cyberforsikringens hotline, får du hjælp af SAFEonNETs dygtige it-eksperter, der er specialuddannede i at håndtere krænkelser og kriminalitet på nettet – og hjælpe dig med at undgå, at det sker igen.

Hvad kan it-eksperterne hjælpe mig med?

Her er nogle eksempler på, hvordan it-eksperterne kan hjælpe dig.

  • Fjerne uønsket og krænkende indhold på nettet
  • Lukning af falske profiler i dit navn
  • Stoppe digital mobning og chikane
  • Beskytte din identitet mod tyveri og misbrug
  • Hjælpe ved cyberangreb og skadeligt software

Er du i tvivl, om de kan hjælpe med din situation, så ring – hellere en gang for meget, end en gang for lidt.

Kan I give et par eksempler på, hvordan I hjælper?

Falske Facebook-profiler – eksempel 1
En kunde blev udsat for omfattende svindel via Facebook, hvor hendes profil blev overtaget af it-kriminelle, der overførte op mod 150.000 kr. via MobilePay og Apple-gavekort. Pengene blev sendt gennem venner videre til ukendte modtagere.

Sådan hjalp vi: Vi har hjulpet med spærring af MitID, politianmeldelse, lukning af telefonnummer og MobilePay, kontakt til banken, sikring af Facebook og WhatsApp og lukning af falske profiler .

Ansøgning om visum – eksempel 2
En kunde fik hjælp til at ansøge om visum til UK af en virksomhed, hun fandt på nettet og sendte personlige oplysninger til dem om sit pas, CPR-nummer, kreditkort og adresse. Hun fik aldrig noget svar fra dem.

Sådan hjalp vi: Vi har fået annoncerne fjernet fra Google og websitet lukket, hjulpet med at kræve pengene tilbage af banken og rådgivet om at beskyttelse af identitet og økonomi, hvis oplysningerne bliver misbrugt.