Vi behandler ca. 36.000 skadesager om året, hvor vi sørger for at hjælpe vores kunder videre gennem en effektiv skadebehandling og erstatning i henhold til policens dækningsvilkår.
Hvis vi under den almindelige sagsbehandling får mistanke om forsøg på forsikringssvindel, kan vi iværksætte en nærmere undersøgelse. Vi tager forsikringssvindel meget alvorligt, da vi ikke finder det rimeligt, at vores ærlige kunder skal være med til at betale for erstatninger til uærlige kunder, der begår forsikringssvindel.
Principper for efterforskning af forsikringssvindel
Privatsikring følger Forsikring & Pensions kodeks for undersøgelse af sager ved mistanke om forsikringssvindel
Privatsikring overholder de regler, der følger af dansk ret, herunder regler i straffeloven, persondataloven og lov om finansiel virksomhed.
Privatsikrings undersøgelser står altid i rimeligt forhold til omfanget af den formodede svindel
Brug af videoobservation
I sager, hvor vi har bestyrket mistanke om forsikringssvindel – og hvor vi har undersøgt anden tilgængelig dokumentation – vælger vi i sjældne tilfælde at videoobservere.
Videoobservationer foretages af fastansatte og erfarne Privatsikringmedarbejdere. De er alle tidligere politifolk, der kender reglerne på dette område. De er ikke provisionslønnede eller aflønnet på anden vis, der kan bringe deres objektivitet i fare.
Læs mere om branchens fokus på forsikringssvindel
Læs Forsikring og Pensions analyse af danskernes syn på forsikringssvindel